torsdag 7 mars 2024

Välkommen Mars månad


 Nu är vi inne i vår femte årstid  som vi har här uppe i norr en riktigt angenäm årstid då vi har både varma och kalla dagar.Det är egentligen det vi kallar för vårvintern.

De dagar då solen skiner och nu i Mars så har den börjat bli riktigt varm då får snön och isen det riktigt tufft vissa dagar.

Här hos mig så har det börjat tina fram här vid vår entré det går ganska snabbt och det känns riktigt härligt man blir väldigt glad när man märker hur snabbt det går.


 

Hit åker vi många gånger under veckan nu under vårvintern och intar platsen i våra solstolar på vår altan och bara njuter av solens strålar och vi brukar även ha med oss fika.

Det är härligt att få byta miljö för en stund sitta i solen och se och lyssna på vårens fåglar som har börjat få vårkänslor.

Den här trädgårdskalendern som jag fick för ganska många år sedan i födelsedagspresent av min dotter och  måg i den kan jag se när jag har satt mina fröer och där har jag sett att jag har inte planterat dem förrän i början på april tidigare år.

I år hade jag tänkt sätta dem i mars månad vi får väl se hur det blir med det vilket kan bero på hur min hälsa blir orken tryter ganska mycket mera än förut så det får bli kanske inte lika mycket utan i mindre skala även om tanken har varit att sätta lika mycket som förut.


 


Den här bilden av krokus som har kommit upp ur snön ger mig hopp och är så positiv att titta på.Den har jag satt upp ovanför spisen på dörren till vårt kryddskåp.

Den här vårvinterbonaden har jag satt upp i vår groventré den ger vårkänslor.
 

Det var lite grann om hur jag har det här hos mig.

Jag får avsluta med att önska alla som tittar in här hos mig en fin fortsättning på första veckan i Mars.


 

 



 

 


2 kommentarer:

  1. Ja, mars måned inneholder det meste. Den er både vår og vinter på en gang. Herlig bilde av krokusen.
    Ha det godt.

    SvaraRadera
  2. Hej Margareta!
    Det låter så härligt att sitta och njuta av solen vid ert fina stuga. Idag satt jag och planterade om mina paprikor i växthuset, det var riktigt varmt där inne. Vi har ingen snö kvar och jag hoppas att det inte kommer mer heller.
    Hoppas att du kryar på dig så du kan njuta av våren och trädgården. Men ta det försiktigt.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvaraRadera