fredag 20 oktober 2023

V 42  Oktober 2023

Det här är absolut den sista blombuketten för det här året som är plockat från vår trädgård för i morse hade vi minus fem grader så nu är det definitivt slut.Med tanke på att vi är i slutet på Oktober så är det ingen återvändo.


Daggrosens nypon är även de så dekorativa att ta in och sätta i vas man måste ju passa på medan man har möjligheten..

 Jag hade turen att häromdagen ha besök av dessa underbara fåglar det var länge sedan Domherrar var hit på besök.Nu hoppas jag förstås att de ska bli kvar här men det gäller väl att se till att matbordet har goda matbitar som de vill ha.

Den här eldar vi varje morgon och längre fram när kvällarna blir kyligare så blir det även då det är en härlig mysfaktor.Det blir en underbar värme från dessa kaminer.

 

I skogen så är det så vackert under hösten och det är så härligt att få vandra omkring och njuta av hög luft och vackra färger det är nästan det bästa med hösten.

Det här var lite grann om hur jag har det hos mig just nu.

Jag avslutar med att önska Er alla ett fint veckoslut.








4 kommentarer:

  1. Hej!
    Minus fem grader er iskaldt! Her er det meldt om snø i morgen, og så får jeg se om det kommer noe hvitt på bakken. Ja, de siste blomstene er nok plukket inn for i år. Så heldig du er som har besøk av dompapen. Den er en av mine favorittfugler. Så flott ovn du har til å fyre i. Det er ingenting som varmer mer enn ved.
    God helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så här i början på vintern så känns det kallt då man inte har vant sig.Kaminen den är verkligen så härlig att elda i och den är även som ett smycke i vårt rum.Ha det bra/Margareta

      Radera
  2. Hej Margareta!
    Vintern kommer oavsett om vi vill det eller inte. Vi fick lite snöslask igår, men det stannade inte kvar. Det ser mysigt ut med brasan tänd, det sprakar skönt och ger värme. Jag hoppas också få se domherrarna i år igen. De stannade kvar i flera månader hos mig förra vintern.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  3. Hej Marika!
    Vintern den hör till att komma varje vinter men då är våren mera efterlängtad i och med det.Jag hoppas ha samma tur med domherrarna som du har haft förra vintern.Ha det bra/Margareta

    SvaraRadera