fredag 16 december 2022

Mitten på december

Nu har vi fått rejält med snö och då måste man ju tänka på de bevingade vännerna man har utanför sitt fönster.Eftersom vi har bara en vecka kvar till självaste julen så har jag satt ut ett rött äpple i vår utegran förhoppningsvis så ska det vara någon som gillar det. 

Vi har även ute en fågelstation där de har olika fröer och det går en hel del kan jag säga i dag så köpte vi en hel säck med fröer och den kommer säkert att gå åt.

Jag hör till dem som gillar att skicka vanliga julkort och det blir några stycken som får det.Jag tycker att det blir mera personligt man har tänkt lite extra på just den personen eller personerna som man skickar till.

Jag har även bakat pepparkakor jag har köpt degen och det blir en burk med kakor som är riktigt goda.Det doftar dessutom härligt när man bakar dem en doft som jag tycker påminner mig om min barndom när min mamma bakade.


 Den här vita st Paulan den är fin närhelst den blommar och här i fönstret med lite röda julgardiner och röda ljus så blir det så fint.

Nu när det har snöat och den lägger sig på trädens grenar så blir det vackert som ett julkort det kan man ju njuta av även så här inomhus när man tittar ut.

Dessa små som sitter högst upp i ett träd de kryper i hop för nu har vi fått kyla efter att vi har fått rejält med snö.Tur är att kylan ska bara vara några dagar så inom kort så blir det mindre ansträngt.

Nu när vi har fått kyla så har jag passat på med att göra ett hjärta av is som är fint att  hänga utanför dörren som ett vackert smycke .Det håller ju till dess det blir plusgrader.

Så här i december så kan himlen vara så vacker då den blir rosa vid solnedgångar men även när den går upp.Dessutom så kan både sol och måne visa sig samtidigt på himlen något som är ganska så läckert.

Då vet Ni lite grann om hur det är här uppe i norr just nu och jag länkar över till TrädgårdsFägring  precis som vanligt.

Jag avslutar med att önska er alla ett fint veckoslut och en fin fjärde advent.
 


 


 


 


 







3 kommentarer:

  1. Så mye snø det har kommet hos deg. Du får nok hvit jul uansett mildvær tror jeg. Flotte julegardiner og vakker hvit St. Paulia. Ja, himmelen er alltid så flott i desember. Her var det -19 igjen i dag, og det er uvanlig kaldt her før jul. Men nå skal det bli mildere igjen, så det gjenstår å se hvor varmt det blir.
    God helg!

    SvaraRadera
  2. Hej Margareta!
    Det är riktigt fint med all ren snö. Vi har varmare temperatur nu men snön är kvar och det är skönt. Du har riktigt fint inomhus, jag håller på och fixar till, men den riktiga Julstämningen kommer nog först då granen är klädd.
    Trevlig helg! /Marika

    SvaraRadera
  3. Her ser det virkelig ut som jul! Vakker St Paulia. Jeg skriver også ordentlige julekort. ikke så mange som gjør det lenger.
    God 4. Advent!
    /Irene

    SvaraRadera