torsdag 22 december 2022

 Månadens bild(er)

Den här veckan så är det ju julveckan och tomten han står med sin lykta på trappan som sig bör en sådan här vecka.Fick den i ett julklappsspel för några år sedan och är så glad över den.

Stjärnan av spån den lyser så fint i fönstret denna stjärna som jag köpte när jag hade fått min första egna lägenhet som jag fick hyra av en privat i Byske.Den bär på många kära minnen och är fortfarande lika fin.

Utanför vårt hus så är det vintervitt för i år så har vi snö det kom en hel del för ett tag sedan och nu i veckan så har det kommit mera.

Det känns bra nu när vi har fått hem dotter och måg från Göteborg då kanske det blir skoteråkning och kanske skidor vi har ju ett så fint skidspår bara en liten bit från vårt hus.


Solen när den äntligen kom upp på himlen så ligger den just ovanför trädtopparna och det blir bara en kort stund som den orkar vara uppe innan den måste gå ner igen.

Nu har vi ju haft vintersolståndet den 21 december som var i veckan och nu snart så börjar den orka vara uppe lite längre för varje dag som går.Det kan jag säga känns riktigt bra.

Julgranen den står klädd och klar för julens ankomst vi sätter ju in den tidigt då när solen står en aning högre på himlen och lyser in då åker den ut så där efter nyårshelgen någongång.

 Länkar även över till TrädgårdsFägring

Jag avslutar med att önska er alla en riktigt God Jul och ha det nu riktigt bra.



 


 









2 kommentarer:

  1. Så vakre bilder du viser i dag! Ja, solen er veldig viktig for alle, men for vi som bor her i nord er den kanskje ekstra viktig. Flott nisse!
    God jul til deg og dine!

    SvaraRadera
  2. Hej Margareta!
    Ser riktigt mysigt ut hos dig, med den fina vita snön och tomten på trappan. Julgranen är fin, den kom in mycket tidigare hos mig också.
    Ha en riktigt God Jul!
    /Marika

    SvaraRadera