onsdag 2 november 2022

 Höstfina träd och buskar

När det gäller veckans tema så gäller det att man har varit ute med kameran under tiden det var som vackrast under hösten.Här har vi en gammal och stor björk på vår tomt vid vårt sommarhus och den är ju vacker både sommar och höst så klart.

När hösten kommer och den får sina vackra gula blad då är den så läcker.Ålder på den vet jag inte men den har nog stått här bra länge och skulle ha mycket att berätta.

Hansarosen nere vid vägen blir även den gul innan den går till vintervila så det är mycket som är gyllene vackert här.

Vår doftschersmin vid vår altan den blir även gyllene och kan få den här looken.

 
Vår grannes lönn den blir så fin och dekorativ varje höst och skiftar i olika kulörer.

Jag brukar plocka upp löven som faller ner utanför trädgården och göra som här en dekoration på dörren.

Vår spirea Little prinsess den blir så här fin i färgen när det blir höst,den är även vacker när den blommar.

Hos min bror växer oxbärsbuskar och de brukar bli så här vackra på hösten.

Här är tonen mer i röda kulörer men så vackert och det är både en lönn samt några rönnar

Det här är en buske som jag är så glad över att vi har i trädgården,jag fick en planta för några år sedan av min granne vid vårt sommarhus då jag gillade den och nu är den så här fin på hösten men även under sommaren är den vacker när den blommar.Det ska vara en smäll spirea.


 

Vi har ju några pilar på vår tomt och en del höstar så kan det vara så här vackra då de får gula toner i sina blad.

I höst så har vår rönn varit så här vacker men den fick inga bär tyvärr.

Av dess vackra rönn löv  så kan man ju ta in och torka dem och sedan använda dem som dekoration.



Till och med på marken är det fint när blåbärsriset börjar bli rött.

Det var en liten kavalkad över en del vackra träd och buskar så här på höstkanten.

 Det är bara att konstatera om man stannar upp och ser sig omkring så finns det så mycket vackert i vår natur att föreviga med telefonen eller kameran även under hösten innan löven faller.

Jag länkar i vanlig ordning över till TrädgårdsFägring 

Jag avslutar med att önska Er alla ett fint veckoslut så här i början av November när det även är Alla Helgons Helg.
 













3 kommentarer:

  1. Så fine trær og busker du har hos deg nå. Høstfargene har vært ekstra fine i år, og det er bare å nyte de nå mens det varer. Her har veldig mye av løvet falt av nå. Din dørdekorasjon er veldig fin. Lønneblader beholder fargen lenge etter at de er falt av når de er tørket.
    Ha det godt.

    SvaraRadera
  2. Hej Margareta!
    Det mesta av löven har fallit från mina träd också, men får ta några äldre bilder då löven satt kvar. Du har en massa fina träd och buskar. Riktigt vackra höstfärger.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  3. Underbara höstfärger i dina bilder. De gula nyanserna är så vackra och kanske de vanligaste. Men här har trädgården känts just gul ganska länge och det är vackert!
    Tack detsamma! Carina

    SvaraRadera