onsdag 13 juli 2022

 Redan i mitten på juli

Tiden den rusar och det gäller verkligen att hänga med för just nu så händer det så mycket ute i trädgården för det blommar i varje rabatt.

Här har Louise Bugnet slagit ut och den är så vacker men jag måste binda upp den för annars så vill den gärna lägga ner sina grenar för blommorna blir så tunga men det gör jag så gärna.

Den här doftpionen trivs verkligen på sin plats och visar det med sina många doftande blommor upp emot 35 blommor har den.

Hansarosen vid vårt sommarhus här tillsammans med skir plym spirea och de passar så bra tillsammans.

Under våren så hittade jag ett brev med vallmofrö och satte ner dem i en kruka med jord och nu står den och blommar ute i rabatten och den är verkligen så vacker.Nu ska jag ta reda på dess frökapslar så att jag kan ha dem även nästa sommar.

Även vid vårt sommarhus så blommar Doftschersminen riktigt mycket i sommar.


 Den söta Linblomman som jag hittade förra året på en trädgårdsdag verkar blomma hela sommaren verkligen så tacksam.

Jag har ju planterat ner Liljor lite här och var för jag tycker om att de inte bara är på ett ställe.Dessutom är de ju så enkla att plantera ner dess knölar och i bland följer de även med vår egen jord.

 Nävor vill man ju även ha i några rabatter då de är så tacksamma  som den här Blodnävan.


Nu börjar Liljorna slå ut i blom en efter en och dessa rubinröda Liljor är så vackra och syns riktigt bra på håll har en gång fått dem av en av mina svägerskor för länge sedan.

Här står de i en upphöjd rabatt och det verkar de gilla.

Pärlemorfjärma som den här heter så liten men ändå så fin och skir i sin framtoning.

Då vet Ni lite grann om hur jag har det i min del av världen nu när vi är mitt i Juli,jag håller på att packa en resväska och ska resa i väg några dagar om den trippen får Ni veta nästa gång jag skriver på den här sidan.

Jag gör som vanligt nämligen länkar över mitt inlägg till 

Gå gärna in på den sidan så hittar Ni flera andra som också skriver om hur de har det i sin trädgård.

Jag får därmed önska alla en fin fortsättning på veckan.






 









3 kommentarer:

  1. Ja, tiden går veldig fort nå, og sommeren går i et rasende tempo. Jeg synes det ikke er lenge siden det var vår her.
    Du har så mye fint som blomstrer nå. Nydelig farge på valmuen. De pleier å få mange frø, og jeg sparer også på de til neste vår.
    Ha det godt.

    SvaraRadera
  2. Halvveis på sommeren og jeg har fortsatt mye jeg kan glede meg til. Nå begynner ting å modnes i drivhuset.

    SvaraRadera
  3. Hej Margareta!
    Jag trodde att jag hade kommenterat hos dig. Doftschersminen är härlig, både vacker och doftar gott. Den mörka vallmon är jättefin.
    Hoppas du har en trevlig resa.
    Kontrollera bland skräpposten, min kommentar kan ha hamnat där.
    Hälsningar Marika

    SvaraRadera