torsdag 21 juli 2022

En hel del somriga bilder

 Min gula  blomma som jag fått av min svägerska förra sommaren den blommar just nu med sina vackra blommor.

Jag kommer att placera om den i samma rabatt för den verkar trivas här och då ska jag plocka bort min lungört och där ska den få en egen plats.


Även denna sommar har jag fått denna så vackra malva att blomma.

Den röda Studentnejlika är otroligt vacker här bakom vårt garage och mot den röda väggen gör den sig  riktigt bra.

I den här blandrabatten blommar det just nu så här fint.

Den här rosen pimpinellen är ett smycke i sig och passar lite var som helst och just därför så är den planterad på flera ställen i trädgården.Den fröar av sig och vill gärna finnas på flera ställen.

Dessa röda Liljor vill jag gärna ha lite här och var då de är en av mina favoriter.

Det är ganska så skönt med grönt kan man tycka dessutom så passar den kulören överallt här är det en Törel som står i förgrunden.

Nu har min nya Dahlia som heter Smokey slagit ut och den är riktigt vacker där den står och dricker mycket vatten gör den också men det är inga problem vi tar ju vatten från en sjö.

 
Den här rosa malvan blommar så här fint den här sommaren jag har hittat den på en trädgårdsdag och sedan så fick jag även förra sommaren ett ex av min granne så då planterade jag den också tillsammans med den som jag hade tidigare.

Mina Fackelblomster som jag har på olika ställen men just i den här rabatten så har den just slagit ut  med sina ståtliga spiror.

Den här Rosen doftar underbart en ros som jag tror har sina grunder här i byn då det fanns en handelsträdgård här just därför så är den extra värdefull.

Alldeles nyss så slog Gullstavens spiror ut i blom här brukar det vara mycket fjärilar och andra insekter som kalasar på dess nektar.
 

Jag och maken har ju varit på en resa till Göteborg vi åkte hem med vår dotter och måg när de skulle tillbaka till Göteborg.

Jag har aldrig varit till Trädgårdsföreningen där men nu blev det en utflykt dit och jag blev verkligen glatt överraskad vilket fint ställe det ändå var.

Vi gick runt där och tittade på vackra vyer med så vackra planteringar ,vi intog även lunch där innan vi så småningom  åkte tillbaka till deras lägenhet i Majorna.

Då vet Ni lite grann om hur jag har det och har haft det den senaste veckan jag avslutar med att länka över till
TrädgårdsFägring  och önskar alla en fortsatt bra vecka.


 


 











4 kommentarer:

  1. Du har så mye fint som blomstrer hos deg nå. Den gule du viser først kalles nattlys på norsk. Grønne blomster finnes det veldig få av, og den du viser er så spesiell i fargen. Den er så vakker.
    Ha det godt.

    SvaraRadera
  2. Hej Margareta!
    Så mycket fint som blommar hos dig. Här har liljorna också slagit ut. Rosorna har nästan blommat klart hos mig, det är nog bara honungsrosen som har lite blommor kvar. Men annat börjar blomma, som dahliorna t.ex.
    Ha det så gott /Marika

    SvaraRadera
  3. Mycket fint där. Önskar jag kunde ha liljor dom är ju så fina. Här äter liljebaggarna upp allt. Studentnejlika har jag haft, undrar just vart de tog vägen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Det blommar både överdådigt och vackert hos dig nu :) Trädgårdsföreningen är en oas i stan. Men eftersom jag bor så nära blir det sällan av att jag går dit. Men var en tur tidigt i vintras. Har fortfarande inte sett rosenblomningen trots att det har varit en målsättning i flera år.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera