torsdag 13 januari 2022

 Drömmar

som är veckans tema och vem har inte drömmar den här tiden på året speciellt det är bara att välja.

 I varje fall så drömmer jag just nu om när vi åter kan sitta bakom vår husvägg och inta vår frukost  fåglarna kvittrar för oss och det är ljumma vindar.

Den här nyponrosen blommar riktigt bra tror att den är av den invasiva sorten men den får ändå vara kvar då den är så underbar.

När man åter kan plocka Kattfötter nere vid vägen vid vårt sommarhus det är lika härligtvarje sommar för det är mycket barndomskänslor över det.


 

Det här finns även i mina drömmar nu till sommaren när man åter sitter här och njuter av den underbara tiden och det blommar fint i alla krukor man har planterat i.Jag sitter i en solstol och stickar och lyssnar på programmet sommar.

 Växthusdrömmar har man ju förstås just nu så är man på gång och funderar på vad man ska sätta för fröer den här sommaren det kanske blir någon ny sort av något slag.

Hur som helst så är det en ljuvlig tid när man åter får fylla växthuset med sina sådder av olika slag.

  Pionernas tid när den är här då är det så lyxigt med dessa så underbara doftande skönheter och de har börjat vara stora buskar efter alla dessa år som de varit planterade på samma ställe år efter år.

Just den här busken flyttade jag en liten bit så vi får se hur den trivs på den nya platsen.

Nog är det härligt att kunna plocka in några och sätta i vas för att njuta av dessa skönheter och känna dess doft.

Det här med att plocka sig en bukett sommarblommor och sätta i vas eller kanske hänga upp för torkning det kan man ju också göra.Då blir man påmind om sommaren under den mörka vintern.

Buketten plockar jag vid vårt sommarhus eller åker i väg till min barndomsby där finns det vida ängar att plocka av.

Jag avslutar mitt inlägg i veckans tema med den här bilden den ger mig så mycket vårkänslor så här i kalla vintern.

Det är inte alls svårt att ha drömmar som gäller trädgård när hela trädgården ligger just nu under snön.

Jag avslutar med att länka över mitt inlägg till
TrädgårdsFägring  

Jag önskar Er alla en fin fortsättning på veckan.







 





 


4 kommentarer:

  1. Hej Margareta!
    Så fina bilder, får en riktig vårlängtan. Huset med träden som precis fått lite grönska, är vackert. Idag tittar solen fram hos oss, all snö har försvunnit, då det både regnade och blåste igår och inatt.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  2. Ler när jag läser om din kattfotsbukett och hur de väcker barndomsminnen. De växte här ute på berget när jag var liten men försvann längs vägen. I somras planterade jag i trädgården för barndomsminnenas skull. Tänk att den där lilla blomman kan bära så mycket :)

    SvaraRadera
  3. Du har mange flotte drømmer i den nye hagesesongen som ligger foran oss. Vi har mye fint å se frem i mot!
    Ha det godt!

    SvaraRadera
  4. Håller med om att det finns mycket att drömma om så här års. Allt känns möjligt och våren och sommaren ligger framför oss. Vilka ljuvliga pioner du har.

    Ha det gott! Ulrika

    SvaraRadera