torsdag 19 mars 2020


Så mycket längtan i  Mars
Just nu så är min längtan stor efter att få gå till växthuset och pyssla om alla växter som jag brukar ha där inne.Det är en särskild atmosfär där  och jag njuter i fulla drag.
När Tussilagon blommar och man får plock in en liten bukett.
I Maj när man får städa ut vintern på vårt mysställe och släppa in våren och sommaren det är varje vår en särskild känsla med det.
Det här är riktigt trevligt när alla Fjärilar kommer fram,Citronfjärilen har inte funnits här hos oss tidigare men nu gör den det och de har blivit många fler med tiden vilket är så trevligt.
Dessa små juveler som just Kungsängsliljan är de är så fantastiska små rutiga konstverk jag är så glad att jag har dem i trädgården både här hemma och på vårt sommarställe.

Inom en snar framtid så får jag gå ut och njuta av mina Rosenbuskar och kanske klippa in en och annan Rosenkvist just den här har dessutom en ljuvlig doft.
När Häggen blommar och omger oss med en underbar doft vilken härlig tid det verkligen är.
Penséér planterade i en trälåda eller kruka så härligt det är och nu blir det inte länge förrän den längtan är slut.
Videkissar som slår ut det dröjer heller inte allt för länge innan de gör det.
Det här var lite vad jag längtar efter just nu så härligt ändå att min längtan snart är över och jag får som jag vill njuta av en underbar vår med sköna blommor.Jag gör som vanligt att jag länkar till  TrädgårdsFägring

Ha det nu så bra som det går i dessa Coronatider själv är jag ute på promenader eller sitter ute i solen och njuter och längtar efter bättre tider.Ha det gott 
 
 













6 kommentarer:

  1. Hej Margareta!
    Visst är det härligt med växthus, hoppas du kommer fram för all snö. Kan tänka mig att det känns härligt att komma till stugan, ser mysigt ut. Det finns mycket att längta efter , varje månad något nytt att se fram emot.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  2. Hei Margareta.
    Det finnes mye å lengte mot nå, og jeg syntes du gir et fint bilde av den lengselen mange av oss kjenner på nå:-)
    Lengre og lysere dager gjør at vi kjenner at det er vår.
    Ha en fin helg/Eirin

    SvaraRadera
  3. Ja tänk så härligt med vår. Älskar också att vara i växthuset och fixa. Nu ska vi njuta. Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Längtan är härligt särskilt när målet ligger rimligt nära. kungsängsliljor är fantastiska växter.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  5. Visst längtar man! Och speciellt långt har våren inte kommit här precis, vi hade -1 grad i morse när husse gick ut med Santos. Det var alldeles vitt ute av frost och kallare än i "vintras".....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  6. Ja, mycket att längta till! Tussilago borde det gå att hitta i Småland nu,men jag har inte sett några.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera