fredag 13 mars 2020


En bra Fredag i Mars

Maken har kört upp vägen till växthuset så nu kan jag gå in här och känna på den mysiga värmen när solen ligger på under dagen.Då kan jag känna vad som väntar inom en snar framtid så underbart.

Det tinar otroligt mycket så det står vatten på den väg som jag brukar promenera efter när jag ska ut på dagens promenad ett tecken på att våren är på väg.
Vid vårt sommarhus så gör vi upp eld och kokar kaffet när det är fika tid medan vi sitter och njuter vid solskensväggen. 
Det ligger ganska så mycket snö vid vårt sommarhus men med solens hjälp och varma vindar så kommer den att försvinna även den här våren så småningom. Det är helt i sin ordning i månaden Mars.

Min Blomsterlönn har vuxit till sig under vintern den satte jag som frö förra våren nu väntar jag på att den så småningom ska börja blomma.

Jag har tittat till mina Dahliaknölar och de verkar må bra,  jag har inte planterat ner dem i någon kruka utan de får slumra ett tag till.
Ännu så länge så har jag bara en Dahlia men det är inte otroligt att jag inte ska inköpa någon ny variant för de är ju så fina.Den här som jag har den har jag fått av en väninna.
Den här som min väninna hade för någon sommar sedan tycker jag är ganska fin.
Det kanske blir en vit Dahlia som den här som jag kan plantera i någon rabatt vitt gör sig ju så bra i en rabatt bland andra kulörer,men vi får se vad jag hittar.
Kurre Ekorre kommer förbi och hittar goa fröer vid vårt fågelbord det händer att han hoppar från trädet och placerar sig mitt i maten inne i fågelburen.Fantastiskt att se hur otroligt viga de är i kroppen det skulle man vilja ha lite grann av.
Det var lite grann hur jag har det från min del av världen jag gör som vanligt att jag länkar över till 

Ha det nu riktigt bra och hoppas att ni slipper få den virus som härjar i vårt land.












3 kommentarer:

  1. Hej Margareta!
    Det är så vackert med all ren vit snö hos dig. Ser skönt ut med kaffekokning utomhus. Här har vi inte sett snö på länge, nu börjar det likna vår mer och mer för varje dag. Solen skiner, skall nog sätta igång med mina tomatsådder idag.
    Ha en skön helg /Marika

    SvaraRadera
  2. Såmycket snö har jag inte sett sen jag var barn! Wow! Ser så mysigt ut särskilt med dagsmeja och tanken på att pyssla lite i växthuset. Blomsterlönn är också en barndomsväxt. Hoppas du visar när den börjar blomma. Extra kul att dra upp själv.
    Ha det så gott
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Det lät så härligt att sitta och dricka kaffe i snön vid en solig vägg. Undrar om jag får uppleva det hos mig nån mer gång... :)

    Det är samma här blomsterlönnen är en barndomsväxt som jag vet att jag tog skott av hos farmor. Men varför blev de bortvalda? De är ju vackra och tacksamma.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera