fredag 27 december 2019


Tillbaka till dåtiden
Jag kan bara säga att jag sörjer över den vackra Blodhägg som stormen tog för några år sedan den hade blivit så jättefin och den var så vacker när den blommade och den doftade så gott.
Den brokbladiga Syrenen som jag vann i ett trädgårdslotteri den trivdes inte där den blev planterad så efter några år så bestämde den sig för att ge upp.
En gång i tiden så hade jag beställt några växter från en plantfirma och hade turen att få i present en Ros,den Rosen blev bara finare och finare och stod och blommade i flera år.
Nu är den ett minne blott men när jag tänker på den så minns jag hur fin den var.Vad den hette vet jag tyvärr inte.
The faire är även den en Ros som fanns i trädgården och som blommade under flera år den ska egentligen inte klara vårt klimat men det gjorde den kanske för att den var planterad på ett gynnsamt ställe.
Efter åtskilliga år så valde den att ge upp men det är en Ros som jag kan skaffa mig en gång till om jag träffar på den.
Det här var mina bidrag i veckans ämne "Tillbaka till dåtiden" som jag länkar till TrädgårdsFägring.
Gå gärna in på sidan för att se andras inslag i ämnet eller andra trevliga inslag.
Då var julen över för den här gången och vi har haft ett underbart vinterväder och haft en vit jul minns aldrig att vi har haft så vackert utanför vårt fönster som denna julen.
Då är det inte alls svårt att klä på sig för att gå ut på härliga vinterpromenader när omgivningarna badar i vit snö.

God fortsättning på Er alla  och ha ett gott slut på det här året.







4 kommentarer:

  1. Även här är det många växter som gett upp och försvunnit trots flera försök med att få dem att trivas. Några saknar jag och andra har jag hunnit glömma.
    Ha det gott!
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Blodhäggen sörjs här också för den har alla företräden du skrev om. Men här tog den över helt med rotskott och därför blev beslutet att ta ner den.

    Gott Slut! Carina

    SvaraRadera
  3. Hej Margareta!
    Fina växter, men vilket vackert vinterlandskap. Rena sagovyn. God fortsättning.
    /Marika

    SvaraRadera
  4. Här hade vi lite vitt på gräsmattan ett par dagar efter jul, men nu är det bortregnat. Så nu har vi grön - växande - gräsmatta med massor av blommande tusenskönor. Inte dumt det heller.....
    KRAM och GOD FORTSÄTTNING/Susie

    SvaraRadera