torsdag 5 december 2019


Får jag lov att presentera
som är veckans tema och som jag har tolkat så här:
Min rosa Ros Bonica som gläder mig varje sommar med riklig blomning vad det är trevligt med sådana blommor.
Den rosa brudslöjan har hittills blommat varje sommar sedan jag köpte den och passar så fint framför Bonica Rosens rosa blommor. 
Nu börjar den vara några år gammal och egentligen börjar det vara tid att kanske dela på den och sätta en rot från den på något annat ställe. Det kanske blir att testa nästa sommar om den överlever den här vintern vill säga,
Röd Alunrot vad jag gillar den, en jättefin perenn med sina vackra vinröda blad.
Grönlilja den är lite exklusiv känns det som en växt som jag köpte för många år sedan och som verkligen är så fin här tillsammans med gul/grön Funcia även den är också så jättefin.
Gula Penningblad har jag börjat gilla mer och mer  här har jag satt den tillsammans med Hasselört  och de gör sig fint tillsammans.
Astilbe som jag gärna vill presentera de är fina vilken färg de än har och blommar ett bra tag under sommaren.
Den här fetblads växten som jag inte vet namnet på den blommar en lång bit in på sommaren och är så otroligt fin med sin gula färg.

Liljorna Lolly Pop måste jag ta med här de blir bara fler och fler och de är så otroligt vackra de är mina favoriter helt klart.
Det var mina tolkningar på veckans tema och dem länkar jag till TrädgårdsFägring
 

Gå gärna in på sidan för att ta del av andras tolkningar.Avslutar med att önska Er alla en fin fortsättning på veckan.










2 kommentarer:

  1. Hej Margareta!
    Det var riktigt fina kombinationer, och din grönlilja är så vacker. Brudslöjan är fin, har en som borde få en ny plats för att riktigt komma till sin rätt.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  2. Som en stor vän av rosa så gillar jag dina rosa kombinationer. Och brudslöjan har ju bildat en magnifik rugge... Den är inte så lättodlad hos mig på regniga västkusten :)

    Ha en fin andra advent! Carina

    SvaraRadera