torsdag 13 juni 2019


Bakslag men sommaren går vidare ändå

Vi har haft ett bakslag i form av låga temperaturer som gjort att denna Rodgresia har inte mått så bra jag har klippt bort en hel del frusna blad som verkade illa åtgångna.Man kan säga att något shortsväder har det inte varit men så kan det vara så här i Juni och till helgen så ska det bli varmare igen något som ska bli härligt.
Hur som helst så har trädgården klarat sig bra för övrigt ,denna rosa Nejlika jag tror att det är en Backnejlika den är så vacker nu när den blommar som ett litet smycke kan man säga.
Purpurapeln Rudolf den blommar av hela sitt hjärta den här sommaren så otroligt vacker är den hoppas det blir många fina frukter till hösten som jag kan använda att smycka med i olika arrangemang.
Denna vackra Alpklematis är verkligen så fin och än så länge har den klarat sig från stekeln som brukar gilla sådana fina växter det kan man glädja sig åt.
Nejlikroten blommar för fullt det är en bland få blommor som jag har i trädgården med den färgen men den är vacker där den står bland Styvmorsvioler och andra blommor.


Tillverkade detta spindelnät för flera år sedan och det har jag haft satt fast på ett visst ställe,tyvärr så har det förkommit upptäckte det först nu i  vår hade tänkt flytta det och blev naturligtvis besviken när jag upptäckte att det var borta.Troligen så följde det med när vi plockade ner Humlen i höstas och hade glömt bort det.
Men man får inte ge upp jag tog och virkade ett för det gick mycket fortare än göra ett av ståltråd och jag tycker att det blev ett riktigt bra resultat så det får duga tycker jag.
Jag gör som vanligt att jag länkar mitt inlägg till  TrädgårdsFägring ä
även denna vecka jag tycker att Ni ska gå in på sidan och ta del av andras fina inslag.

Till slut så önskar jag Er alla allt gott
 










2 kommentarer:

  1. Hej Margareta!
    Så fin din Purpurapel är, det är så fint med blommande träd. Vilken kul idé med spindelnätet. Rodgersian trivdes inte hos mig, kanske valde jag fel plats. Hoppas din tar sig.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  2. Har också en purpurapel,(fast en annan namnsort) som jag gillar skarpt! Å vackra blommor och så frukterna på hösten! Like!

    Ha det fint!
    Gunilla

    SvaraRadera