torsdag 11 april 2019


Snart är  påsken här
Jag har plockat fram påskpynt redan nu för den högtiden är så otroligt kort och dessutom så är det så härligt med påskens fina färger.
Jag plockade ju in några kvistar hägg för ett tag sedan som till min glädje nu blommar. Utanför så är det kyligt väder då  vintern har kommit med ett bakslag med ett kyligare inslag men påskveckan ska det bli varmare något som ska bli härligt.

I mitt kök så har jag bytt gardiner och tvättat fönster  jag vill ju förstås få in vårljuset.
På fönsterbrädan så står den här Klockmalvan och blommar jag har satt den som frö köpte en fröpåse förra året och nu står den här och blommar.
Den får mig att minnas min ungdom för min mamma hade en som blommade i gult och jag tyckte den var så fin.Det fanns även större exemplar i stora fönster på ett äldreboende som jag arbetade på i min ungdom.
Som vanligt så ger den mig många fina minnen precis som det är med växter.
I mitt påskägg i fönstret så blommar en söt Påsklilja.
Jag har varit i väg på en trädgårdsträff med min trädgårdsförening  där Märta Eklund från Vargmyran som ligger i Burträsk som berättade så intressant för oss om fina blommor som hon har i sin trädgård men som även finns där att köpa .
Där fanns ett lotteri och jag köpte två lotter för fem kronor styck och hade turen att vinna denna fina korg.
Det var lite grann från min del av världen och jag länkar även denna vecka till   TrädgårdsFägring

Avslutar med att önska Er alla en fin fortsättning på denna April vecka 











3 kommentarer:

  1. Hej Margareta!
    Vi har också haft några riktigt kalla dagar, men nu har det blivit lite varmare. Söta dekorationer, ditt ägg är så fint. Grattis till vinsten, har en liknande korg. Nu hoppas vi värmen kommer och stannar kvar ett tag.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  2. Hei Margareta.
    Her har vi også hatt det kalde dager, og nattefrost, og det har gått langsomt så vi har rukket å nyte vårblomstringen.
    Skikkelig trivelig i kjøkkenvinduet ditt:-)
    Ha en god påske/Eirin

    SvaraRadera
  3. Ibland ska man ha tur! Härlig vinst!!
    iogår fick vi äntligen lite värme så man kunde vara ute och göra lite nytta - men jag jobbade i växthuset och där blev det så varmt att man höll på att svimma. Och då har vi ändå 2 takfönster som öppnas automatiskt och så öppnar vi dörren direkt på morgonen vid hundprommisen så det blir lite genomluftning, men innan dess.....Och man kan ju inte ha öppet dygnet runt, det är fortfarande isande kallt om nätterna.
    KRAM/Siusie

    SvaraRadera