fredag 15 mars 2019


Inte vår riktigt än men snart så....

Vårsolen värmer och dagarna blir allt längre man känner livsandarna återkommer efter vintermörkret.
Nu börjar denna så otroligt härliga tid när solen står högt på himlen och man sitter i sin solstol och bara njuter och får en fin ton på huden.

Under helgen så snöade det i tre dagar vilket gjorde att den snömängd vi hade späddes på .Nu kom det en snö som är som ett puder och då behövs det inte så mycket förrän vårsolens varma strålar kommer att förinta den och redan i dag så har den börjat få det lite svårt då det är plusgrader.
Förra året satte jag en tomatskiva i jorden och fick nio stycken jättefina tomatplantor något som jag har gjort även detta år jag ska göra på samma sätt med körsbärstomater men även sätta av fröer som jag har.
Gurka har jag däremot köpt fröer till och ska inom kort sätta dem.
Dessa vårblommor visst blir man glad över dem den här vårvivan har jag nyss köpt och det var en fin planta som jag hoppas ska klara sig tills dess jag ska ta ut den till trädgården den är absolut värd tio kronor som den kostade.

Mina Dahlia knölar sover fortfarande sin vintersömn de ligger i vår källare där de får det klimat som de behöver under ett lager med sand och så småningom ska jag plocka fram dem


Jag tycker de är så otroliga växter som bjuder på så fin blomning under sommaren de är verklign så otroligt fina . 


                                         Jag avslutar med att önska Er alla ett  fint veckoslut och länkar till  TrädgårdsFägring







3 kommentarer:

  1. Hej Margareta!
    Vilken fin solig bild med stora snödrivor. Här kommer det lite pudersnö, men den försvinner med en gång. Fin primula, hos mig klarar de sig inte inne. Vi har haft härliga soliga dagar, men nu är det grått.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  2. Oj vad mycket snö!!! Även om det ser soligt och fint ut ;) Här är mer grått ... men vi letar vårtecken ändå! :)

    SvaraRadera
  3. Nu verkligen väntar man på att den riktiga våren ska komma! Förhoppningsvis blir det till helgen. Men nu klockan 7 fick vi meteorologisk vår i Stockholm :)

    Alltid något :D

    Veronica

    SvaraRadera