onsdag 21 november 2018


Inspiration för dekoration
 
Är veckans tema och det passar mig för jag brukar göra lite egna pyssel.Här har jag plockat in kvistar av Björk som jag penslat lite vit färg på då ser det ut som det ligger rimfrost på kvistarna och sedan virkat snöstjärnor och pyntat kvistarna med.  
Av hönsnät kan man göra många fina arrangemang som här har jag gjort en strut fyllt den med olika mossor och satt ner en ljung.Av naturens materiel kan man göra så mycket bara man har fantasi.
På hösten när det finns så vackra löv som faller till marken så kan man göra detta enkla pyssel man trär dem på en ståltråd så blir det så här dekorativt.


Mossa kan man använda till så mycket och göra fina saker av den här kransen fixade jag till nyligen då de vita Snöbären är så fina och dem måste man ju ta reda på
En höst hade jag varit på Nolias utställning och där fick jag se någon som hade pyntat ett bord med mossa så det gjorde jag på mitt sätt och det fick bli det här arrangemanget. 
Den här fina höstdekorationen finns hos min väninna.
När kylan slår till så kan man göra ett hjärta av is och hänga upp här har jag lagt in en blomma,
I bland är det enkla det som är finast här har jag bara planterat en Taklök i en kruka.

En vanlig glasburk med lite kottar,snöre och en spets kan även det bli ett fint arrangemang i all enkelhet den har jag nyligen komponerat.
Det var mina bidrag till den här veckans tema och
även denna vecka länkar jag till  TrädgårdsFägring

Önskar Er alla en riktigt fin fortsättning på veckan och tack för Era fina kommentarer

 
















5 kommentarer:

  1. Mye fint! Jeg er ikke så flink til å lage dekorasjoner, jeg.
    Veldig flott den kransen med snøbær. Ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Du har gjort så många fina och inspirerande saker. Snöbär har jag sneglat på många gånger men tänkt att de skrumpnar inne. Ute har jag inte ens tänkt på att använda dem :)

    Ha en fin helg! Carina

    SvaraRadera
  3. Hej Margareta!
    Så fina saker du gjort. Ishjärtat är fint, vilken trevlig idé. Taklöken är mycket dekorativ.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  4. Väldigt snyggt med snöbär och renlav tillsammans och i år finns det dessutom mer snöbär än nånsin på mina buskage. Behöver tre kransar till mig själv så nu är det verkligen dags att komma igång.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Oj så mycket fint du fixat. Jag blev förtjust i snöbärskransen så den idén stjäl jag direkt. Ha en fin vecka/ Lotta

    SvaraRadera