måndag 15 januari 2018


Forts. på min krönika
Oktober-November-December 2017
I Oktober så blommar det fortfarande i trädgården och den här Solrosen har fåglarna planterat då den kommit till av ett fågelfrö den tycker jag passade så fint på platsen.
Den här hösten så var det otroligt mycket Rönnbär och vi hade en hel del Sidensvansar som verkligen hade kalas en lång period .Det var en höst när vi hade mycket bär över huvud taget både i skogen och även i trädgården.
Vi åker i väg en dag under Oktober  till min barndoms by för att hämta enris och granris då vi ska göra höstfint hemma samt pynta våra anhörigas gravar.När jag kommer dit så måste jag gå förbi denna lilla skogstjärn som för det mesta brukar vara torr lagd men då det regnat en hel del nu har blivit vattenfylld. Då kommer mina barndomsminnen i fatt mig och jag minns hur vi var här barnen i vår by och åkte skridskor vilket är underbara minnen förstås.

I mitten på November så har vi fått lite vitt på marken och Daggrosens nypon gör sig så fint mot den vita snön.
Som sig bör så blommar Kaktusen i November denna gång så var den alldeles full av vackra blommor.
I November så får vi ordentligt med snö då blir vår värld med ens ordentligt vit och jag tycker att det känns bra att vi har fått snö precis som det ska vara den här tiden på året.
Snöstormen som kom i November gjorde att vi blev insnöade på riktigt vi kunde inte se ut genom fönstret.
December kommer med Hyacintdoft i vårt hus en underbar doft jag köpte några stycken under denna månad just denna så fick vi när vi hade en middagsbjudning .
Den snö som vi fick i November ligger kvar och det kommer mera snö i December så vi får en vit jul det här året och det var ett tag sedan. 

Önskar alla en riktigt fin fortsättning på veckan
 









3 kommentarer:

  1. Hej Margareta!
    Så fint med solrosorna som fåglarna sår. I år tänkte jag så några solrosor själv. Din novemberkaktus är så fin. Vi har fått snö nu, inte mycket men det fortsätter att snöa.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  2. Fina betraktelser bakåt i tiden. Det är så bra att man kan fota och ha som minne för att se hur det var, man glömmer så lätt. HA en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  3. as nice as the sunflowers as the birds sow. this year I thought of some sunflowers myself. Your November cactus is so nice.

    Movie Online

    SvaraRadera