onsdag 27 december 2017


Då var julen till ända
Och i fönstret står en vit Amaryllis och blommar så fint.Julhelgen har varit lugn och fridfull vi har haft ett bra väder så det har blivit en och annan promenad något som är viktigt då man stoppar i sig både det ena och andra det är även skönt med en nypa frisk luft.
En julklapp bestod i Boken Om Mig vilket innebär att jag nu kanske äntligen får en anledning att sätta mig ner och skriva en sammanställning om min uppväxt och annat som kan vara bra att veta för de som kommer efter oss . Något som jag hade tänkt göra för länge sedan men Ni vet hur det är, det blir bara inte av men det är ganska så viktigt med tanke på att vår uppväxt och liv inte ser ut som för den som kommer efter.Vår dotter fick i uppdrag när hon gick i skolan att skriva om ett speciellt ämne och valde då att skriva om sin morfar som var född 1911 då man läste det så fick man sig en tankeställare vilken utveckling han var med om.Livet i vår tid har ju även den genomgått  en del olika faser så det finns mycket att skriva om så bokens blad kommer att bli välfyllda.
Den här lyktan har haft ett brinnande ljus varje kväll under julen det är ju så mysigt med dessa levande ljus som brinner lyktan kommer från min mans släkt så den börjar ha några år på nacken.

Avslutar med att önska alla en god fortsättning




3 kommentarer:

  1. Hej Margareta!
    Så är Julen över och några sköna dagar med familjen. Din Amaryllis är fin. Boken blir ett fint minne.
    God fortsättning /Marika

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt År.

    Så otroligt duktig du är som skriver ner allt i en bok, fantastiskt för de som får ta del av den.

    SvaraRadera
  3. Your blog is very nice for sharing on this site.

    ดูหนัง

    SvaraRadera