fredag 10 november 2017




 Månadens bild (er)
 Temat i dagens blommiga Fredag  är Månadens bild och nu när vi är inne i November så får det bli några bilder för min del.
När snön kommer så blir det med ens så mycket ljusare ute och får solen komma så blir det lite magiskt de timmar den är framme.
Domherrarna de är  mycket välkomna men de är skygga och vill helst hålla till i skogen men när de vill gästa oss så är de så vackra för ögat att titta på.
Lyktor både ute och inne blir det några stycken av nu när mörkret faller även det väldigt typiskt för månaden November.
Vill Ni se fler bilder så gå gärna in på den här sidanhttp://blandrosorochbladloss.blogspot.com/  för att få lite mera ögonfröjd . 
Önskar alla en riktigt fin helg.






6 kommentarer:

  1. Det börjar se ut som vi närmar oss jul. Jag förknippar julen med domherrarna. Vackert är det med snö och det blir ljusare. Här är det svart som kol på kvällarna. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  2. Din bild på Domherrarna är så fin.Blir så glad om dom kommer fram till vår fågelmatare på vintern.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  3. Jag tror jag skulle hoppa runt av lycka om jag nånsin skulle få se Domherrar. När jag var barn såg jag dem ofta men som vuxen har jag aldrig lyckats få en glimt av dem!

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Härligt med både snö och domherrar. Hade besök av dem förra vintern. En sällsynt gäst, hos mig, men dottern har ett par som kommer tillbaka år efter år.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  5. Rena julstämningen hos dig!
    Härligt
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Riktig vinter, jo :o
    Og fine dompapper :)
    God helg!

    SvaraRadera