torsdag 30 november 2017



Advent i trädgården
Advent i trädgården innebär den här gången att det ligger en matta av  vit snö över den  för vår trädgård har gått i vintervila.Det är inte alltid att den ser ut så men jag är glad över att vita flingor har lagt sig över den för det är så det ska vara.
Inomhus så pyntas det med stjärnor och ljusstakar och det är så fint att titta på när man är utanför huset också.
I år har jag köpt flera hyacinter och jag köper de som blommar vitt då jag tål dem bäst och de sprider en underbar doft av jul inne i vårt hus.


Den vita snön har vräkt ner så just nu så är vi rätt så nöjda nu vill man bara ha minusgrader så att vi får behålla den över julen.Vår natur är så vintervacker och om tre och en halv vecka så har vi den kortaste dagen av alla och sedan vänder det och vi går mot ljusare tider igen.
Dagens tema är Advent i trädgården som jag har tolkat på mitt sätt men gå gärna in på den här sidan http://blandrosorochbladloss.blogspot.com  så hittar ni flera fina tolkningar i dagens tema.

Önskar Er alla en riktigt fin första adventshelg.









5 kommentarer:

  1. Hej Margareta!
    Ser så mysigt ut med all snön, precis som det skall vara denhär årstiden.
    Trevlig helg/Marika

    SvaraRadera
  2. Lite snö hade varit bra.Det blir ju mycket ljusare då.Nu är det så svart ute man ser inte ett dugg.
    Trevlig Advent.

    SvaraRadera
  3. Snö gör verkligen stor skillnad. Och visst är det mysigt att kika in i alla ljusa fönster så här års :)

    Ha en fin första advent! Carina

    SvaraRadera
  4. Så vackert med all snön! Här lyser den med sin frånvaro. Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  5. Men Åhh! Jag vill oxå ha snö i advent! Även fast jag gillar vinter utan snö så är det otroligt vackert :)

    Ha det gott!

    //Veronica

    SvaraRadera