torsdag 23 november 2017


Färg
Är dagens tema i Blommig fredag och i naturen och trädgården så finns det ganska så många olika kulörer.
Flammentanz och rubinröda Liljor de ger en otroligt varm färg i rabatten jag har inte så mycket av rött men ett antal blommor finns det ändå.

Som till exempel röd Rölleka den har jag haft i flera olika omgångar och när den försvinner så inköper jag gärna en ny då jag gillar den så mycket.Den passar otroligt bra med mina Lollipop liljor samt till annat i rabatten.
Strandiris när jag får den att blomma så visar den sin riktigt vackra sida som är helt bedårande.
Rosa Höstflox tillsammans med blå Kransveronica även de ett passande parti tillsammans.
Dessa guloranga Liljor de lyser upp i rabatten med sin gyllene framtoning och de trivs verkligen på den plats där de står för de blir fler och fler.
Vackra solnedgångar gäller det att fånga på bild för det slår det mesta när det gäller färg.

Eller ute i skogen där de finns röda stenar någon har sagt att de rostar de innehåller väl järnmalm kan jag tänka mig men ganska så effektfulla är de.
Vitt är ju även en färg och just nu så har vi fått rikligt av den vita varan i form av snö, i går hade vi dessutom snöstorm då är det jobbigt för alla på vägarna men även för våra små vänner då söker de gärna skydd i en snöig buske.
Det här var mina bidrag den här veckan men gå gärna in på den här sidan http://blandrosorochbladloss.blogspot.com/  där får Ni ta del av andras bidrag.

Önskar alla en riktigt fin helg.












8 kommentarer:

  1. Snön låg så vackert här men töade sen bort tyvärr...

    Vilka härliga färger och kombinationer du visar. Egentligen är det fascinerande hur många möjligheter det finns att jobba med färg och färger.

    Ha en fin helg! Carina

    SvaraRadera
  2. Härliga färger, en fröjd för ögat och stenen, jättevacker, jag har inte sett något sånt tidigare. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  3. Det är ett härligt ämne den här veckan - man kan bara njuta av alla olika färger när man surfar runt på bloggarna!
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  4. Hej Margareta!
    Så vackra färggranna blommor. Dina liljor är vackra. Röllekan är en favorit, har haft en ljusgul, men den ville inte vara kvar. Nu är det en lila som blommade fint hela sommaren.
    Har inte sett en sten med den färgen förr.
    Trevlig helg!
    Marika

    SvaraRadera
  5. Så vackra Röllekan, solnedgången och den röda stenan.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Ja, hagen din er fargerik som en solnedgang :) En veldig rød stein!
    God helg!

    SvaraRadera
  7. Tänk att ha en sådan röd sten i trädgården, den hade nog fått bestämma rätt mycket vad gäller färgskalan!
    Din röda rölleka tycker jag mycket om, läcker färg!

    SvaraRadera
  8. Det var en flott stein med uvanlig farge. Et herlig spill av farger med en vakker solnedgang.
    God søndag.
    Jannicke

    SvaraRadera