tisdag 19 september 2017





En höstvardag
I år så blommar min blåa Bolltistel igen i år har den flera vackra bollar dessutom. Eftersom sommaren blev lite sen så blommar den nu först men det är ju ändå bättre än aldrig.
Violer kan man aldrig bli less på för de är otroligt tacksamma nu blommar de för fullt men de har de gjort hela sommaren förresten och dessa är mörkt lila  med blått inslag och de är så jättefina.Violer är så praktiskt att ha för eftersom de kommer både här och där så kan man ju fylla ut med dem i rabatter där det finns plats.Jag har dem under vårt äppelträd .
Inne på vår köksbänk har jag Palettblad jag har satt ett antal av dessa för jag tycker att de är så dekorativa jag brukar även ta med mig och ge bort när man ska gå bort på visit.

I helgen hade vi middagsgäster och då fick jag denna så underbart söta present det är en ljusdekoration i form av ett Fjärilsspel men det plingar inte utan de dansar bara runt när det får värme.
Nu när hösten är här så hör även fönsterputsning och byte av gardiner till en del av mina sysslor och i dag så blev det att göra det.Här i vårt rum så har det blivit lite mer ombonat i fönstret i och med det.
Naturen den börjar även byta skepnad och har tagit på sig sin höstdräkt och det är så vackert när man är ute i skogen på promenad särskilt när solen skiner.Just nu så är vi inne i en lågtrycksperiod då det har väldigt lätt för att regna men jag hoppas att det vänder snart för jag längtar till de dagar då luften är hög och solen skiner.

Önskar alla en riktigt fin fortsättning på veckan och tack för Era kommentarer det värmer.

 
 















2 kommentarer:

  1. Det är verkligen märkligt att bolltisteln börjar blomma först nu hos dig men som du skriver, bättre sent än aldrig. De är så fina och att fjärilar och humlor älskar den gör det inte sämre. För vi hoppas verkligen att vi får lite mer värme så att fjärilarna visar sig igen. Jag vet inte hur det blir där du bor men i stockholm så ska det tydligen bli nästan 20 grader på söndag :)

    //Veronica

    SvaraRadera
  2. Hej Margareta!
    Bolltisteln är riktigt fin, har tagit några plantor hos dottern, av både blå och vit. Min blåa blommar fortfarande, men ser väldigt liten ut jämfört med de som växer hos dottern.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera