torsdag 13 april 2017







Överblick
När vi flyttade hit för snart 30 år sedan så fanns den vackra Schersminen här redan då och den har fått fortsätta att växa på samma plats  och förra sommaren så var den heltäckt med vita doftande blommor. Däremot så fanns inte Pilen till vänster den har vi själva planterat från en kvist som nu är ett stort träd. 

Under vår Gran på framsidan av huset så var det alltid en ful torr fläck där fick det bli en rabatt som nu är fin hela sommaren då jag brukar fylla den med Tagetes men det finns här både Rosenplister,Prästkragar ,gul Vallmo och Silverarv bland annat.
Här där dessa vackra liljor står där fanns en gång en Björk som kunde blivit fin men tyvärr så fick den någon sjukdom och den måste vi därför ta bort.Nu har jag en rabatt här med allehanda blommor så nu får vi njuta av dem under hela sommaren i stället.
Det har även blivit rabatter bakom vårt hus samt en sittplats där vi i dag brukar inta vår frukost för där skiner solen på morgonen så härligt.
Bland annat så har jag den här rabatten som har endast morgonsol och resten av dagen så är den i skuggan men här finns växter som gillar det läget och är just därför fin hela sommaren.


Bredvid vårt cykelskjul gjorde vi en rabatt för några år sedan här trivs alldeles utmärkt en av våra Pioner och den delar rabatt med Funkia och rosa Fänrikshjärta bland annat.Nu har vi ett fint blickfång när vi sitter ute vid vår groventré och njuter av sommaren.
Temat för dagen i Blommig Fredag är överblick som jag tolkat på mitt sätt gå gärna in på den här sidan   http://blandrosorochbladloss.blogspot.com/ där får ni ta del av andras tolkningar i dagens tema.

Jag önskar därmed alla en fin fortsättning på Påskhelgen.











 




8 kommentarer:

  1. Så fin trädgård ni har! Älskar schersmin och längtar tills mina blir så stora och väldoftande!
    Ha en härlig påsk!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Hej Margareta!
    Fint hos dig, har en schersmin som tyvärr står helt fel, kanske skall jag skaffa en ny i år. Finns inget ljuvligare än en blommande, doftande schersmin.
    Glad Påsk!
    Marika

    SvaraRadera
  3. Man har igen för att plantera växter som gillar läget. Jag älskar Hostor och tycker att den planteringen såg jättefin ut. Ja, de andra också förstås men där dröjde blicken kvar.

    Ha en fin Påsk! Carina

    SvaraRadera
  4. Så fint! Jag önskar min schersmin sett ut så!
    Glad Påsk
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Väldigt vackert, vi har tagit bort vår stora gamla schersmin och planterat tulpanlökar i stället. Busken blev alldeles för stor, tyvärr. GLAD PÅSK Carita

    SvaraRadera
  6. Vakker skjærsmin !
    Vi tok ned vår for noen år siden fordi den alltid ble full av lus. Vi får nyte andres i stedet.
    Takk for innblikket i hagen din :-)
    Ha en fortsatt fin påske.
    Eirin

    SvaraRadera
  7. Så fint. Min schersmin har fått flytta ut på allmänningen men där gläder den fler än mig.

    SvaraRadera
  8. Jag har oxå 3 gamla schersminer och de är fantastiska men behöver mycket beskärning för att inte ta över helt!
    Fast när de blommar är allt förlåtet!

    Ha en skön fortsatt påskhelg!

    //Veronica

    SvaraRadera