lördag 29 oktober 2011

Goda primörer
det blev trots allt flera kilo äppelmos av våra egna äpplen och det blir även ett så gott mos av dem.Vårt äppelträd mår ju inte så bra så vi trodde inte på något mos på höstkanten så det blev en glad överraskning att det blev så pass mycket äpplen, tyvärr så vet jag inte namnet på dessa äpplen. Dom röda äpplena har vi fått av sommarstugegrannen och det heter Rödluvan och är så vackert med sin röda färg och har även en god smak jag har skurit upp det i bitar och fryst ner det för att använda till någon paj i framtiden.Trattkantarellerna är också en gåva från grannen hon har förärat oss med flera omgångar av dessa goda svampar under hösten.Det tar vi tacksamt emot speciellt då man inte själv plockar just dessa svampar för min del blir det mest soppar. I dag har vi åter en härlig höstdag maken och grannen är på en skogskurs själv ska jag efter lunch bege mig ut i naturen.Ha en fortsatt härlig dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar