onsdag 28 juni 2017




 Trädgården levererar
Den otroligt vackra Dillpionen som jag fick förra hösten av en min vän Ingrid den blommar för fullt och är så otroligt vacker med sina skira dillblad.
Den lila Irisen tillsammans med Rodgresia så jättefina tillsammans.
Nejlikroten har även slagit ut i blom den här är en av få som är i färgen orange i vår trädgård men jag tycker den är fin ,den är väl egentligen klassad som ogräs men inte här för den håller sig på sin plats. Uppe i Pilen så har en Trastfamilj valt att bosätta sig vilket jag inte är lika förtjust i för hennes make anfaller varje gång man är i närheten vilket är ganska så ofta så jag måste ha en räfsa i högsta hugg för att visa vem som egentligen bodde här först vilket är riktigt trist här brukar jag annars koppla av.
På vårt sommartorp så blommar Bergrosen för fullt och det doftar förföriskt och den är så otroligt vacker.När jag var här och skulle föreviga den så hörde jag prassel och fick då se en huggormsunge ringla i väg in i rabatten något som var otroligt otäckt .Jag kunde ha trampat på den tyvärr så lyckades vi inte hitta den men jag tror att den var på genomresa.
 Nu är snart Juni månad slut vilket är helt otroligt vädret har väl inte varit det bästa men mitt hopp står till nästa sommarmånad.
Önskar alla en riktigt fin fortsättning på den här månaden.

 
 
 

5 kommentarer:

  1. Det blommar fint nu, och idag var det en alldeles underbart solig varm dag.Vackra blommor hos dig.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  2. Nu blommar det fint i alla trädgårdar tror jag och man får njuta av allt det fina man ser. Nejlikrot har jag inte lyckats med så här är den verkligen inte något ogräs. JAg får försöka igen för jag vill gärna ha den. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  3. Nu får man njuta av allt det vackra. Så vacker din Nejlikros!
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  4. Fin blomning! Att kalla nejlikroten ogräs är väl synd. Den sprider ju sig inte ohejdat även om den är långlivad och tacksam med vackert bladverk även när den inte blommar.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Ho scoperto ora questo blog! Molto bello! Ti seguirò con piacere! Bellissimi quei geum compatti arancioni! Un saluto!

    SvaraRadera