torsdag 8 juni 2017





 Skönhet i det lilla
Mattram som jag kallar dem för de som följt med vår matjord blommar så här fint, jag tar reda på alla småplantor som jag kan hitta för de frösår sig lätt och när man samlar dem på ett ställe så blir det så här gulligt.
Backnejlika och söt Näva blir även det ett enkelt och vackert blickfång.
Pion tillsammans med Funcia vilken skönhet det är i det lilla.
Varje sommar så vill jag plantera gula Penningblad de blir så vackert när de som här hänger ner från krukans kant ett mycket enkelt arrangemang
Vilda sommarblommor så här i en söt kanna blir i sin enkelhet ett somrigt inslag som är skönhet i det lilla.
Veckans tema i Blommig fredag Skönhet i det lilla har jag tolkat  med mina bilder på mitt sätt men gå gärna in på den här sidan http://blandrosorochbladloss.blogspot.com/ där får Ni ta del av andras tolkningar.

Sommaren har äntligen kommit och jag bara njuter av tillvaron, ha det riktigt fint alla där ute. 







5 kommentarer:

  1. Jag bara måste ta in en bukett och välja ett fint krus eller en kanna. Tack för påminnelsen.
    Mina mattram låter jag vara på sin plats om de inte kommer helt olämpligt till. Har flera varianter.
    Pioner är alltid snyggt.
    Trevlig helg!
    Anette

    SvaraRadera
  2. Penningblad har jag överallt i trädgården och den är svår att utrota.Tar gärna över.Men i en kruka som du har är den jättefin.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  3. Hej Margareta!
    Nävorna är favoriter, de är så tacksamma, tror jag har samma som du i mitt inlägg. Vacker pion.
    Ha en fin helg /Marika

    SvaraRadera
  4. Jag som ser penningbladen som ett ogräs ska nog plantera en del i en kruka precis som du - då kommer de verkligen till sin rätt!

    SvaraRadera
  5. Dina Mattram var väldigt söta och prydde verkligen sin plats tillsamman med trädgårdskonst. Trevilg helg! /Chalrotte

    SvaraRadera