onsdag 7 september 2016




 Onsdagsblandning
Den röda Astilben blommar fortfarande och nog tycker jag att det är rätt så fint med röda utropstecken i rabatten.
Även den röda Blodtoppen gillar jag den här låga varianten så fin tillsammans med Ismalört.I rabatterna tycker jag om att blanda in en del Malört lite här och där för det bryter så bra mot det som blommar.
Nu när vi har hösten här så brukar jag torka fönstren och sedan de blev målade så går det arbetet som en dans.På sommaren så sätter jag upp kappor här i köksfönstret men när vi får mörka kvällar så är det bättre med längder, dels blir det mindre insyn och sedan så blir det mer ombonat.
 Höstens inträde innebär även att vi åter börjar om med vår junta och det ser man alltid fram emot då vi träffas sex stycken, vi brukar träffas ungefär var tredje vecka och  handarbeta fika och ha det allmänt trevligt, i kväll är det åter tid för att börja om med den då ska vi träffas hos grannen Katarina.

Jag håller på med sockar det är liksom ganska så bekvämt att ha med sig för då kan man även vara trevlig under tiden.Jag har även  i gång en  sticksöm med min spetsmönstrade jumper som jag plockar fram men det måste jag däremot sitta själv med för annars så blir det lätt fel.

Nu ska jag även börja om att gå till vår Centrumhörna Torsdagar där vi träffas för att även där handarbeta många stickar  men det förekommer även sömnad där. I bland brukar det även vara dem som läser ur en bok även de träffarna är trevliga.Så Hösten innebär som Ni ser ganska mycket trevligt som jag har att se fram emot.

Ha en fortsatt bra Onsdag






1 kommentar:

  1. Always nice to visit your blog, Maggie !!
    I love your photos of the garden !!
    Greetings

    SvaraRadera