onsdag 21 september 2016


                                 Ett helt naturligt inslag
Den här årstiden så är det alltid så att vi beger oss i väg till min barndoms by för att uppsöka vår skog där och det är som vanligt en underbar känsla som sprider sig i kroppen när man får vandra där man en gång varit som barn.Sedan är ju naturen så otroligt vacker just nu och bjuder oss på olika vyer av vackra färger här har jag fångat skogsvägen som går till mitt barndomshem.
Fastän det är bara en mil ovanför där vi bor i dag så är det en annan klimatzon där för redan nu så är där mycket mer höst än här hemma . Just därför så har en del löv redan fallit till marken och lagt sig som en vacker matta  till glädje för alla småkryp som finns där. 
I skogen så finns där många röda stenar beror troligtvis på att de innehåller järnmalm så de rostar och får en riktigt vacker patina med åren.
Egentligen så beror vår utflykt även på att vi behöver en hel del Enris och det finns det mycket av här och dessutom väldigt vackert med bär på kvistarna sånt gillar man när man ska höstpynta både hemma och på våra släktingars gravplatser.I eftermiddag ska vi bege oss dit och pynta men först ska jag på promenad med min granne där ska jag även dricka kaffe och sticka en stund .Avslutar med en väldigt vacker dikt som jag hittade på "nätet".

När Björken får fikon och Alen melon,när Aspen bär krikon och Eken citron,när blomman slår ut på ditt bladselleri då först är Din ungdom förbi.

Ha det riktigt gott alla som tittar in här och tack för trevliga kommentarer i mitt förra inlägg.





1 kommentar:

  1. En skog är ju alltid vacker och rofylld, åtminstone en stilla höstdag med vackra färger.
    Jag hoppas det dröjer en evighet innan en blomma slår ut på ett bladselleri, hittills har jag inte sett någon i alla fall. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera