tisdag 27 september 2016

                                                            Höstglimtar
Häromkvällen så var det en riktigt vacker solnedgång men den varade bara en väldigt kort stund så jag fick minsann vara snabb med kameran för att hinna fånga den för efter tio minuter så var den borta om ens det.
Jag har passat på att göra en höstkrans av enbart naturliga ting. Själva kransen har jag gjort av humle sedan har jag pyntat den med vit mossa och snöbär den håller väl ett tag framåt för så småningom så brukar allt torka och då blir bären åtminstone fula men då får jag väl pynta den med en del andra bär som finns att tillgå
Vallmo en växt som inte ger upp i första taget den här måste jag nog ta vara på dess fröer när den har blommat ut och sprida dem i rabatten i stället för det är ju där jag vill ha den.Som vanligt så gör naturen som den vill och det kan ju vara till glädje för nog blir jag glad åt att den står vid vårt cykelskjul och blommar.
I trädgården så har vårt nya träd som vi köpte i våras nämligen en Apel nu kommit med sina söta frukter i år är det enbart sex stycken som jag har tagit reda på  men nästa höst så är det säkert fler i trädet.Dessutom så blommar den så fint på försommaren så man har verkligen någonting att se fram emot.
Nu har jag bara lagt dem på den här skifferbrickan som dekoration där tycke jag att de gör sig bra som de är tillsammans med grannens vackra röda blad från deras Lönn.

Det var allt från mig den här gången men jag önskar alla som tittar in här en fortsatt trevlig höstdag




.




2 kommentarer:

  1. Vilken otroligt vacker vit vallmo! Det är trevligt med växter som tar sina egna vägar och blommar lite vart och när de vill!

    Ha det gott!

    //Veronica

    SvaraRadera
  2. En riktigt vacker solnedgång. Hösten bjuder på så många fina färger. Mina lönnblad är fortfarande gröna och gula. Solen skiner ute, det blir en fin dag.
    Ha en trevlig helg / Marika

    SvaraRadera