torsdag 11 augusti 2022

En skön blandning



Här har jag en låda som är fylld med en kärlekspelargon ett minne från min sommarhus granne Valda.Den passar så bra i den gamla lådan som jag har fått av min väninna Ingrid.

Nu har även den här vackra liljan som  även är en blomma som jag har fått av en granne för flera år sedan och den blommar så fint varje sommar.

Nu har den här rosen fått flytta till vårt sommarhus då den har börjat bli så stor och gärna ville sprida ut sig då passar den bättre där.Då får jag ju ha kvar den ändå.


 

Den här kombinationen tycker jag är så vacker vitt mot vitt den vita höstfloxen har jag placerat på ett antal ställen då den är så vacker med sin vita färg.

Den här rosa brudslöjan den blir bara större och större så jag kanske ska testa att ta en rotbit och placera på ett ställe till.Hur som helst så är den så vacker att ha i olika blomsterbuketter. men även plocka in och torka.


Jag brukar varje sommar klippa in och sätta i den här söta korgen som jag har i vår tvättstuga där blir den så fin och där får den sitta hela vintern.

Inne i växthuset så börjar tomaterna bli röda och i år blir det bra med tomater vilket gläder mig. När man har gjort en ansträngning och planterat dem så är det så tacksamt att det vill bli många av dessa primörer.

Ute i skogen så har ljungen börjat blomma och det är alltid så vackert på backen när den gör det.

Jag kunde inte motstå att plocka in av dem för de  är ju så vackra och dessutom så kan man ju bevara dem hur länge man vill när man inte har vatten i vasen.

Jag avslutar med att länka över till
TrädgårdsFägring  

Önskar  alla ett fint veckoslut.

 








10 kommentarer:

  1. Din brudeslør er jo bare helt fantastisk! Så flott den er. Lyng er så fine ute nå ja når de har begynt å blomstre. Det ser ut som du får en fin tomatavling i år.
    Ha det godt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst har den blivit fin min brudslöja och det blir en riktigt bra skörd av tomater i sommar och det är ju så trevligt.Ha det gott/Margareta

      Radera
  2. Hej Margareta!
    Så fina blommor du har, tacksamt att få växter i gåva. Då har man njuta av presenten länge. Brudslöjan är fin, har en också som jag trodde hade dött, men den lever. Borde kanske flytta den. Jag har plockat och ätit några tomater, men de övriga är fortfarande gröna.
    Alltid lika gott.
    Ha det bra /Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är inte alls dumt att få plocka in av sina tomater.Vad roligt att din brudslöja lever för de är ju så dekorativa.Ha det bra/Margareta

      Radera
  3. Härliga bilder du visar av en underbar trädgård!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  4. Massor av fina blommor. Jag hade en brudslöja här men sen när vi flyttade den på grund av poolbygget så dog den. Ljungen är ju bara så härlig med sin lila färg. Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd att brudslöjan dog men tur är att det finns nya på butiken.Kram/Margareta

      Radera
  5. Vilka fina minnen du har av dina vänner! Stog och funderade på en rosa brudslöja i våras men slog inte till. Det borde jag gjort inser jag nu :)

    Åkte ut till havet igår och där låg doften av ljung tung längs stigen. Först förstog jag inte men sen såg jag all blomning.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  6. Ja jag har fina minnen med mina växter det är ofta att man minns tillbaka.Du får köpa dig en Brudslöja till nästa sommar.Ljungen är så vacker i skogen där den växer.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera