torsdag 4 juni 2020

Välkommen första sommarmånaden Juni 
I slutet på Maj och i början på Juni har vi haft högsommarvärme och det har varit så härligt och då det är olika temperaturer uppe i luften så kommer åskan till slut med ett välkommet regn.Här hör man det mullra i horisonten.
Medan man sitter på altanen och myser så känner man Häggens doft som sprider sig runt omkring den som jag gillar så mycket.


Under vårt köksfönster här hemma så blommar Samurajhjärtat troget den är så otroligt fin och den kommer nu att blomma hela sommaren.

Det rosa Fänrikshjärtat har även den slagit ut och blommar så fint de är så tacksamma jag har haft dem i flera år . 

De röda Tulpanerna har  slagit ut och det är så fint med en färgklick i rabatten. Dessa har jag haft i flera år så då kanske de är av en perenn karaktär för alla Tulpaner är ju inte det har jag läst.Roligt är det i alla fall att de återkommer varje försommar. 
Dessa Tulpaner har även slagit ut men jag är lite besviken då de ska vara polkagrisrandiga men ok jag får väl bara gilla läget för de är ändå riktigt fina och jag har inga sådana Tulpaner med den färgen tidigare.
Jag har planterat dem i en korg och när de har blommat färdigt ska här placeras en Dahlia som nu står i en kruka och väntar på sin tur.



Morsdag har just passerat och då kom den här vackra buketten till mig från dottern i Göteborg den innehöll fina favoriter och ett kort med vackra ord sådant värmer ett mammahjärta.
För övrigt bjöd vi några vänner till vårt sommarhus där vi intog morsdagstårta på altanen det var ett underbart väder och det var en trevlig dag.
Det var lite grann om hur jag har det i min del av världen som vanligt så länkar jag över till
Jag avslutar med att önska Er alla ett fint försommarveckoslut 











8 kommentarer:

  1. Ååå att sitta på verandan och känna doften mellan hägg och syren... Härligt!

    De olika hjärtana är fina var och en på sitt sätt. Jag har ett som jag försöker rensa bort, begränsa men det är envetet. Nu tänker jag att det kanske kan få en plats där det kan få breda ut sig utan problem.

    Ha en fin helg! Carina

    SvaraRadera
  2. Samurajhjärta! Nu uppstod kärlek vid första ögonkastet. Den ska jag hålla utkik efter.
    Önskar dig fin Nationaldag
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Så vakkert Samuraihjerte! De tulipanene som ikke ble stripete er jo fine de også. Ønsker deg en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Samurajhjärta låter spännande och tänk att vårt land är så avlångt att du har vår nu och jag försommar. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Ser att vi är flera som inte känner till Samurajhjärtat! Vilken liten snygging, den vill jag också ha!
    De där tulpanerna som skulle varit polkagrisrandiga ser väldigt fylliga och snygga ut, men jag vet hur det är när man tänkt sig något helt annat.
    Hoppas du får många fina soliga dagar där i ditt paradis, nu när natur och trädgård drar igång på riktigt!

    SvaraRadera
  6. Hej Margareta!
    Ni har det så fint vid torpet. Vackra växter och dina tulpaner är fina, trots att det blev fel färg. Ha en fin söndag /Marika

    SvaraRadera
  7. Ibland har jag fått för mig att trots att vi bor längre söderut i zon 1, så har vädret varit betydligt varmare och skönare hos er och växtligheten nästan kommit längre. Jag tror att det är brist på vatten, samt denna otroligt blåsiga vår som förstört en massa.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  8. I believe this is actually the most useful blog I've been through this entire day.
    SA Gaming
    sagaming78

    SvaraRadera