fredag 15 november 2019


                                                En Fredag i November

Det bästa med månaden November är ändå att den vita Kaktusen blommar för fullt och den sprider glädje där den står  och den kommer troget varje år.
Vi har ju haft kallt en period och då man hälsar på vårt torp som står kallt för vintern så möts man av ett vackert vinterfönster med is rosor.
I bland så spelar naturen oss ett spratt.En dag när jag tittade ut genom fönstret och solen sken så fick jag se att det lyste på baksidan av grannens uthus det såg ut som grannen hade satt en ljusslinga där men det var istapparna som lyste i solen.
Ute i trädgården så är det så vackert med de röda nyponen på vår Daggros de blir så fin kontrast mot den vita snön. 
En Fredag som denna så kan man ju ta och baka dessa så goda kakor som smakar som en pepparkaka. Man kan ju göra dem i stället för pepparkakor som jag tycker tar allt för mycket tid att göra så dem brukar jag inte hålla på med nu för tiden när det finns andra recept att ta till som är mycket enklare.

Fredagens inlägg länkar jag vidare tilTrädgårdsFägring 
Gå gärna in på den sidan där hittar Ni flera som har länkat dit och där finns det flera intressanta inlägg från olika bloggar.

Avslutar med att önska Er alla en fin fortsättning på veckan .

 











4 kommentarer:

  1. Hej Margareta!
    Så fin kaktus, fulla v blommor. Det är stor skillnad på vintern hos dig och här i mellersta Sverige. Vi fick lite snö men den försvann snabbt och nu är det plusgrader som gäller igen. Det är vackert med isrosor på fönstret.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  2. Tänk jag har några liknande kaktusar och flera beskriver hur de blommar varje år. Men jag är dålig på att sköta dem eftersom de inte blommar. Din var sagolikt fin med alla sina knoppar och blommor :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  3. Nydelig kaktus! Jeg har en ceriserosa, som står med knopper i oktober, og springer ut 1. november hvert år :)
    Genialt enkel oppskrift på pepperkaker! Jeg kopierer den. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Julkaktusen är verkligen fin. Och jag har kopierat av receptet på pepparkakorna.Skall testa dem i nästa vecka. Måste bara köpa hem kardemumma först. Ha en bra vecka.

    SvaraRadera