måndag 26 februari 2018


Vi närmar oss slutet på Februari
Nu lämnar vi om några dagar  Februari som varit kall här uppe i norr och i veckan skulle vi få en is vecka och det skulle gälla hela landet jag tycker nog ändå att vi har fått nog av den varan och nu vill jag blicka framåt.Hur som helst så har vi haft ett underbart vackert väder de senaste dagarna så här såg det ut i går utanför rutan så otroligt vackert.Jag har drabbats av influensan den har gjort att jag har fått ta det lugnt en vecka men i går var jag och min man ut på en kortare promenad i det vackra vintervädret och det kändes verkligen bra.
I går när vi kom ut så mötte oss även ett underbart fågelkvitter det märks tydligt att vi trots kall väderlek så går vi mot våren på nytt.

Dessa små juveler som blommar på våren har jag fått av en väninna de blommade så här fint hos henne men tyvärr så har de inte visat några tecken på trivsel hos mig. Jag har flyttat på dem till en annan plats under en av våra Pilar
 där hoppas jag de ska trivas bättre och börja blomma så småningom något som jag verkligen ser fram emot.
Jag har lyckats hålla liv i mina Murgrönor som jag har utomhus på sommaren de har nu börjat känna av ljuset och kommit med nya blad.Nu blir det ju inte förrän i Maj som de får komma ut igen.
Nu är en tid när man gärna vill ha någonting nytt på fönsterbrädan och denna vackra Begonia fick bli min för snart två veckor sedan jag hittade den på Granngården där stod den och väntade på mig.De är verkligen så fina med sina vackra blad .

Den här bilden har jag klippt ut från en trädgårds tidning den har jag satt upp ovanför vår fläkt i köket där jag kan  titta på den och längta till dess att mina egna dyker upp ute i trädgården.
Det var lite grann  om hur det ser ut hos mig just nu.
Jag avslutar med att önska dig en dag då drömmar slår in.

Ha det riktigt bra














2 kommentarer:

  1. Hej Margareta!
    Vi har snö och kyla men inget jämfört med dina stora snödrivor. Härligt med en bild av sköna crocus att längta till.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera