fredag 2 februari 2018


Frö tider
I bland så har man tur, jag blev verkligen glad när jag hade turen att vinna tomat fröer som bloggen  http://rostochradisor.blogspot.com/ lottade ut. Dessa fröer skulle jag troligen inte haft bland mina tomat fröer annars.
Sedan fick jag se att på bloggen  http://isastradgard.blogspot.com/  så var hon snäll och delade med sig av sina Tagetes frön där blomman heter  Linne som jag naturligtvis gärna ville ha och som jag även fick.
Jag har med åren börjat gilla Tagetes mer och mer för de finns olika sorter och de är så vackra. Varje sommar så sätter jag frön av dessa gula och det är även så roligt att Fjärilarna även gillar dem.
Här är det en  silverfläckad pärlemor fjäril tror jag att den heter som även gillar dessa blommor
Ringkrage är även en blomma som jag vill ha plockar alltid fröer av dem på hösten dem brukar jag ha på vårt torp.
Ringblommor har jag plockat in fröer av dem ska jag även plantera nästa sommar för de lyser av sig i rabatten under vår tall.
Jag fick fröer av en före detta  arbetskamrat på denna Fibbla och nu blommar den varje sommar den brukar bli mer orange i färgen men förra sommaren så var den mera röd.Kanske beror det på att det var en solfattig sommar.

Som Ni ser så kommer det att dröja innan det blir något trädgårdsarbete här hos mig då snön ligger djup men den som väntar på något gott osv det är i varje fall roligt att vi går framåt mot en helt underbar tid och jag får trösta mig vid att ingen vinter varar för evigt och ingen vår hoppar över sin tur.

Ha det riktigt bra






4 kommentarer:

  1. Näe, som tur vad så varar inte vintern för evigt!
    Jag gillar det inte och just nu känns det motigt!
    Jag vill ha VÅR!

    Men tills dess får man hålla på med sina fröer och Lyckliga du som vinner :D

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Margareta!
    Grattis till vinsten, alltid kul att prova något nytt. Vi har fått snö igen, men inget jämfört med dina snöhögar.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  3. wow !!! it's beautiful and so lovely,i really like your good idea so much.Thank for sharing.

    Movie Online

    SvaraRadera
  4. Längtar så mycket efter värmen, har ju varit två dåliga somrar (i alla fall för oss). Fina bilder :)

    SvaraRadera