måndag 2 april 2012

Viol ruta och New Dawn
dessa vackra blomsterbilder tröstar jag mig med nu när våren har tagit lite ledigt, i morse hade vi åter 10 minusgrader men man ska ha lite tålamod för i dag verkar det som att solen kan värma oss igen med lite tur. Violrutan med sitt graciösa växtsätt har jag satt på många ställen, denna har jag haft turen att få av min före detta arbetskamrat Carin vi har genom åren bytt växter med varandra på försommaren. Den röda Stjärnflockan har jag en gång köpt och den är ju så otroligt tacksam även rosen har jag själv inhandlat.Förra sommaren så var rosen inte så här vacker den blommade bara med enkla blommor, det är inte säkert att den trivs där jag har den nu vi får väl se om jag måste flytta på den.
Mina Tagetes plantor har kommit upp jag tror vartenda ett av fröna har rotat sig det ser ut så, i boxen som jag sätter dem i så går det med en rasande fart.
Ha en alla tiders bra dag alla som hälsar på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar