tisdag 27 mars 2012

Sommarblommor
i dag ska det ske jag ska börja med att sätta frön av Tagetes i plugg plant boxen, där kommer de lite extra snabbt sedan får jag omskola dem det blir 49 plantor. I år ska jag sätta extra då jag även ska ha sommarplantor på vårt sommarställe där behövs lite färg i rabatterna insåg jag förra sommaren.Mina tomatplantor är på gång de har jag även drivit upp i boxen och sedan planterat om dem och de verkar trivas som Ni ser.Har även sett att det håller på att komma upp vårblommor i vår trädgård ska ta bort snön som ligger i rabatten nedanför köksfönstret det är nämligen där jag sett dem, i bland måste man hjälpa naturen på traven.
I dag så vill solen gärna lysa på oss men jag tror att molnen kommer att dominera så det är nog dom som vinner kampen om att visa sig.
Ha en bra dag alla som tittar in på min sida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar