onsdag 28 mars 2012

Pion vallmo och söta Violer
Vallmon den ser verkligen ut som en pion blomma och fröar av sig ordentligt om man inte är där och plockar bort frö ställningen.De söta Violerna har jag fått tag på en dag när vi hade trädgårdsträff även de fröar av sig men dem kan man gärna sätta på olika ställen.
I går var det en härlig dag med varma vindar och sol på förmiddagen man kunde tydligt förnimma den härliga årstid som är på gång och vi var många som lockats ut av värmen då vi träffade flera på vår promenad.Jag var in en sväng i växthuset och där var det sommar jag har lagt in en mätare så man kan se hur det är med värmen även nattetid jag har i hågen att sätta dit mina plantor när de har kommit upp.
I dag är det en mulen dag men ändå härligt.
Ha en bra eftermiddag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar