söndag 3 juli 2011

Vallmo stora som små
har ingen betydelse alla är lika vackra.Jag har alltid den gula vallmon under granen i trädgården då den är så vacker mot stammen.Jag har inte planterat dem från början utan det har fåglarna gjort, blev för flera år sedan väldigt glad över deras plantering sedan dess så har dom fått stå där och lysa upp tillvaron.Den röda har jag hämtat på en plantbytar dag och planterade den i en blombänk men upptäckte att den hade en benägenhet att föröka sig ganska så rejält varpå jag tog den till sommarstället och satte ner den i jorden där i stället.Nu står den där och blommar och jag tycker att den nya platsen blev perfekt där får den föröka sig hur mycket som helst,den passar också väldigt bra i en gammal trädgård. I dag har vi haft sol och en alldeles lagom temperatur. Ha en trevlig eftermiddag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar