lördag 11 juni 2011

Syrener i blom
på grund av den höga temperaturen på 30 grader så får naturen verkligen hjälp på traven därför så blommar syrenerna en smula tidigare. Den brokbladiga syrenen, som jag hade turen att vinna i ett trädgårdslotteri, blommade inte förra sommaren på grund av att jag då flyttade fram den så man skulle se den från vårat köks fönster.Därför så blev jag extra glad när jag såg att den hade två blom klasar.Den vita har stått på platsen åtskilliga år och den är ju så vacker kan inte hjälpas men nog är det vackert med vitt och grönt tillsammans.I dag har jag varit på plant bytar dag och tagit hem flera kassar med växter alltid lika kul.I går hade vi fest tillsammans med vår syjunta med respektive kan säga att det var en lyckad tillställning god mat och musiktävling och andra tävlingar roade vi oss med. Jag får önska alla en trevlig kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar