söndag 29 maj 2011

Första vinsten
tur som ett tok kan man säga att jag hade då jag tog hem vinsten som var krukan på bilden i Torsdags kväll när Trädgårdssällskapet hade träff.Det är inte första gången som jag har vunnit, det har blivit både gödsel och en syren med brokiga blad som förresten nu har knoppar.Den vann jag för tre år sedan ska visa bild på den när den slagit ut.Jag har planterat i krukan mest växter som har gröna och vita blad jag ska även sätta dit en buskkrasse som är röd längre fram så det kommer dit en färgklick. Kan säga att det inte är något bedårande väder denna Morsdag det är bara 10 grader varmt och mulet med inslag av regnskurar.I eftermiddag ska hela familjen troligen ut och äta middag då vi förutom firar Morsdag även ska fira att dottern nu har blivit resekonsult och har jobb som väntar. Jag får önska alla en trevlig Söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar