fredag 27 maj 2011

Den is blåa riddarsporren och Blod fingerört i kruka alltid lika ståtlig nu har den börjat komma upp efter vinterns vila och den kommer nog att bli lika vacker i sommar. Nu står krukan med Blod fingerört på sin plats under pilen när den blommar så har den rankor med röda blommor riktigt vacker och bladen är ju så fina dom liknar ju jordgubbsblad men med effekt av en grå ton. I går kväll var det träff hos en lokal trädgårdsbutik tillsammans med andra som är med i vår trädgårds förening.Det blev att inhandla en del växter och sedan blev vi bjudna på kaffe med tårta och gratis lotteri alltid lika trevligt.I dag har jag planterat mina växter jag har redan fått min morsdags present hade önskat mig en lavendel som nu står så vackert i rabatten och doftar. Ha det nu så bra alla som tittar in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar