söndag 30 januari 2011

Mina blomsterfröer
har jag här i en glasslåda både det jag har plockat själv och det som jag har köpt. På hösten är det kul att samla in fröer som man hittar men sedan blir man ju frestad att köpa sig något nytt när våren kommer sen. I år har jag köpt en röd buskkrasse som Ni ser på bilden i fjol så köpte jag den vita Solrosen men jag tror nog att jag föredrar den gula varianten då den lyser av sig ordentligt.Den vita Rosenskäran har jag nästan varje sommar då den är så vacker och blommar länge. I höstas så köpte jag Lavendelfröer och har på prov satt dom fröna ute i en kruka då dom behöver kyla för att gro så det ska bli spännande att se om det kommer upp nu i vår.Ja det är en härlig tid vi går till mötes nu har vi ju snart passerat Januari men nog tycker jag att det har varit en dryg månad kanske för att den har varit så kall. Ha en bra dag alla som tittar in på min sida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar