söndag 23 januari 2011

Den blommiga krukan
på bilden hade jag turen att hitta på loppis för några år sedan.Jag blev så glad tycker om den för den vackra formens skull och så är det ju rosor på den jag gav bara 20 kronor.För mig har den ett större värde än så och den är helt felfri inte en skråma finns på den.Skulle vara roligt att veta historien kring krukan, t.ex i vems hem har den stått är det på landet eller är det i någon stad? Ja frågorna är många om man vill fördjupa sig men det ska jag inte göra. I dag på morgonen har jag bakat det blev en långpannekaka och en drömtårta måste ha något att bjuda min mans tippargäng på när dom kommer på Tisdag kväll hit för träff. Denna vackra och härliga vy hade vi i går på våran promenad med en sol som håller på att ta sig upp över horisonten.I går kväll blev det biobesök med våra vänner såg filmen Änglagård 3 den är en lättsam film och även rolig.Det är åtskilliga år sedan vi var på bio men det är riktigt kul det kan vi nog göra om när det kommer någon film som vi tycker är bra. Ha nu en bra Söndag eftermiddag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar