måndag 18 oktober 2010

Får jag bjuda Er på en bukett av Kärleksört den plockar jag in för att ha kvar lite minnen från den sommar som har gått.Den är ju så lätt att föröka man sätter bara den i vatten så bildar den lätt nya rötter men den är även fin att torka om man nu känner för att göra det.Fackelblomster är även den lätt att föröka man gör på samma sätt har upptäckt det i sommar när jag plockade in den i bukett .Det är säkert många andra växter som man kan göra på samma sätt. I dag har jag min lediga dag solen skiner utanför mitt fönster och jag ska bege mig ut på en promenad senare.Jag har bakat på morgonen det blev chokladskorpor och cornflakeskakor man måste ju ha något gott att bjuda på men det är även gott ibland med en kaka efter en måltid. Recept på Cornflakeskakor får Ni här; 3 äggvitor vispas med 1/2 tsk salt till hårt skum.Tillsätt efter hand 2 dl socker och vispa kraftigt mellan varje gång.1/2 tsk vaniljsocker tillsätts och därefter 2 1/2 dl cocosflingor och 7 1/2 dl cornflakes Rör om allt och klicka ut på plåt och grädda i 100-125 grader ca 30 min eller tills de känns lätta. Kakorna är mycket omtyckta. Lycka till Ha nu en bra dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar