onsdag 27 oktober 2010

Här har jag en blomma som jag har haft från ett litet blomskott som jag fick av en arbetskamrat för säkert 30 år sedan i dag har den blivit så här vacker.Rotsystemet är full av knölar och den har vassa taggar på rankorna för det är en klätterväxt.Jag har inte sett den i någon blomsteraffär så den är tydligen svår att få tag på, förr i tiden hade man en kvist av denna tillsammans med en nejlika när man konfirmerade sig. I dag på min lediga dag har det varit kyligt ute på morgonen var det 8 minus men det är friskt och härligt för mitt på dagen när solen sken var det några plusgrader.I kväll blir det junta kul att träffas och prata bort några timmar det var ett tag sedan ja det blir så klart även att arbeta lite grann ska fortsätta och virka på min duk har jag tänkt. Ha det bra så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar