torsdag 29 oktober 2009

Oj vad tiden rusar iväg nu är det snart helg igen och denna helg är ju lite speciell när vi ska tända ljus på våra anhörigas gravar. I går när jag hade en ledig dag så passade jag och min granne på att göra en stadsutflykt vi åkte iväg för att bokstavligen "hänga på låset"när dom öppnade affärerna.Det blev mest fönstershopping, en liten fickalmanacka inköptes det var allt för min del efter detta stora inköp så gick vi till närmaste restaurang och intog en god lunch.Vi avslutade shoppingen med att besöka Blomsterlandet då min granne skulle köpa ljung och ljus. I dag har jag jobbat vi har haft en träff där jag har redovisat om ett projektarbete som just nu pågår på mitt arbetsområde. För en av mina arbetskollegor blev det dramatik på hög nivå i dag.Hennes dotter ringde till henne och hade lagt telefonen på sidan och hon hörde att det var något hemskt som hade hänt. Hon försökte få kontakt utan att lyckas så det blev att hals över huvud åka iväg för att hjälpa till. Dotterns 8 månaders baby fick hon inte liv i berodde på att barnet hade mycket hög feber troligen feberkramp.I vart fall så vaknade babyn så småningom och fick åka i ambulans till lasarettet och ligger inlagd på barnkliniken nu.Barnet hade dålig syresättning och var ordentligt medtagen och hade över 40 graders feber.Nu får vi hoppas att allt ska bli bra igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar