onsdag 13 april 2011

Taklök och Fetknopp
har nu kommit fram ur sin vintervila och dom har verkligen haft det bra under snötäcket det kan man tydligen se.Jag har varit en runda i trädgården för att se hur långt våren har kommit och det har gått i ett rasande tempo den senaste veckan.Scilla och krokus de har kommit i gång på allvar och till min stora glädje så har min vitsippa överlevt, den trodde jag hade somnat in för alltid.Flugorna har surrat runt mitt huvud på förmiddagen när jag var ute på min trädgårdsvandring och till och med de blev jag glad åt - än så länge.När jag var på väg in så mötte jag en nässelfjäril och då blev jag verkligen varm i hjärtat för den påminner om sommaren. Ja det finns mycket att glädja sig åt i dessa tider. Solen har lyst på oss och det har varit ca10 grader varmt vi har varit till sommarstället och gottat oss i solen. Ha en fortsatt bra dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar