lördag 2 april 2011

Blomman Zizzus i mycket antik kruka
plantan har jag fått helt nyligen av en arbetskamrat en växt som vill mycket på rätt ställe. Den tycker om ljus men vill inte vara i direkt solljus jag har haft en sådan för ca tjugo år sedan och då satt den i en stor väggspalje och då täckte den hela väggen. Ytterkrukan den bor i har min farmor haft så den är ordentligt gammal jag minns den mycket väl från den tiden när jag var barn.Jag har alltid tyckt att den varit vacker och är glad över att den nu ägs av mig den lilla älvan som tittar fram har jag köpt på senare år. Det har varit mulet väder även i dag och det tinar ordentligt vilket är bra det har till och med regnat en stund.Vi har även i dag varit ut på en skogspromenad i dag blev den extra lång då vi mötte våra grannar och följde dem på vägen, men det var bara härligt sedan blev vi bjudna på gott fika hemma hos dem.Nu kan man ju fika lite extra med gott samvete när man gjort av med ordentligt med energi. Nu väntar middagen ha det bra så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar