söndag 29 augusti 2010

Får jag presentera växten Åkervinda den kommer troget varje sommar och är så vacker mot den röda väggen.Det är en både älskad och ratad växt men om man planterar den i en kruka i backen så håller den sig någorlunda inom sina ramar.Härom dagen fick jag beskåda något märkligt den hade blivit avskuren och hängde död mot väggen det såg ut som någon hade klippt av den.Troligen är det något djur som varit framme för det var grävt i jorden och inga fotsteg syntes möjligen spår av tassar.Jag grävde upp den och det som fanns i krukan var kvar och även någon rotbit utanför. I helgen har det regnat ordentligt särskilt i dag vi har haft ca 25 trastar som letat efter mask men jag tror inte dom gjorde något fynd.Klockan två i dag beger sig Izabelle till Rhodos på resa med sin klass jag avundas henne då hon får åka till sommaren igen och äta god grekisk mat.Det är nu inte någon semestertripp hon ska på utan studieresa men jag hoppas att dom även hinner njuta i solen en smula. Ha det bra i regnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar