onsdag 2 december 2009

I dag har jag bakat dessa delikatesser dom kallas Milanokakor och är riktiga kondiskakor som jag brukar baka till Jul.
Man gör en vanlig mördeg som man kavlar ut tiil en avlång bit som är 8x40 cm.Sedan lägger man på Nougat och mandelmassa viker ihop längden låter allt vila i kylskåp i 30 minuter sedan penslas längden med ägg och man strör på hackad mandel.
Grädda längden i 30 minuter i 175 grader sedan är det bara att njuta, det blir ca 20 st av varje längd.
I eftermiddag har jag och min man varit ut och promenerat i skogen vi var ute ca en timma det var så otroligt vackert så vi stannade och bara njöt av allt det vackra.
Naturen var klädd i snö och det var solnedgång på ena sidan med en röd himmel och på den andra sidan var det fullmåne.
Jag tycker att månen har kommit mycket närmare jorden för den är så stor att man kan utan kikare se dom berg som finns däruppe.
Må så gott alla Ni som tittar in

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar